Postituskulut
Jokaisella tuotteella on yksilölliset toimituskulut ja tarkat toimituskulut löydät aina tuotesivulta. Kokonaishinta kuljetuksen kera näkyy kun menet kassalle. Tuotesivulla voit myös tarkastella erilaisia toimitusvaihtoehtoja.
Jos tuotteellasi on ilmainen toimitus, toimitus tapahtuu aina PostNordilla.
*Tämä ei koske raskaita ja suuria tavaroita, jotka kulkevat aina DHL:n kyydillä. Toimitushinta näkyy näissäkin aina tuotteen hinnan ympäristössä.
Ehdot
Toimitamme pääsääntöisesti PostNordilla, mutta toimitustapa voi muuttua riippuen tuotetyypistä. Reklamaatiomenettelymme riippuu kuljetusalustan tyypistä. Lähetyksen vahingoittumisesta tulee tehdä kuljettajalle välittömästi valitus, muuten vastuu vahingosta vieritetään vastaanottajalle.
Jos vaurio ei ole heti nähtävissä, tulee kuljetusyhtiölle tehdä valitus 7 työpäivän kuluessa. Ilmoita myös ComputerSalgille, jotta voimme auttaa selvittämään tilannetta.
PostNordin ehdot kokonaisuudessaan
17.1. Lähetykset Kadonneita, vajaita, vahingoittuneita tai viivästyneitä lähetyksiä koskevat reklamaatiot on tehtävä viipymättä sen jälkeen, kun katoaminen, väheneminen, vahingoittuminen tai viivästys on havaittu tai se olisi pitänyt havaita.
Reklamaatioon sovelletaan seuraavia täsmentäviä sääntöjä:
Mikäli väheneminen tai vahingoittuminen on selvästi ulkoisesti havaittavissa, reklamaatio on tehtävä heti lähetystä vastaanotettaessa merkitsemällä varauma kuljetusasiakirjaan, kun sellainen on käytössä. Muussa tapauksessa reklamaatio on tehtävä kirjallisesti PostNordin lähimmälle edustajalle, kuten PostNordin asiakaspalveluun tai kuljetusta suorittavalle rahdinkuljettajalle.
• Viivästystä koskeva reklamaatio on tehtävä kahdenkymmenenyhden (21) työpäivän kuluessa siitä, kun vastaanottaja sai lähetyksen.
• Mikäli väheneminen tai vahingoittuminen ei ole selvästi havaittavissa, reklamaatio on tehtävä kirjallisena seitsemän (7) työpäivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Mikäli näin ei tehdä, reklamaation tekijän on pystyttävä osoittamaan, että vahinko tai väheneminen on tapahtunut ennen kuin hän sai lähetyksen.
DHL:n ehdot kokonaisuudessaan
• Mikäli tavara puuttuu tai on vaurioitunut kuljetuksen aikana ja vahinko on ulkoisesti havaittavissa, rahtikirjaan tai luovutusasiakirjaan on tehtävä asiasta selkeä huomautus lähetystä vastaanotettaessa.
• Jos vahinko ei ole ollut ulkoisesti havaittavissa (piilovaurio), on kirjallinen reklamaatio tehtävä rahdinkuljettajalle 7 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
• Viivästystapauksissa kirjallisen reklamaation aikaraja on 21 päivää.