ComputerSalg.fi - online MEGAstore

Reklamaatiot ja palautukset

Tervetuloa palveluumme. Sinulla on nyt kolme vaihtoehtoa:

Luo palautus- Täällä voit luoda palautuksen, jos haluat käyttää peruuttamisoikeutta. (peruuttamisoikeus koskee vain yksityisasiakkaita)..
Luo reklamaatio Täällä voit luoda reklamaation rikkinäisen tuotteen, saapumattoman tuotteen ja vastaavan vuoksi.
Tarkastele tapaustasi Katso tietoja keskeneräisestä tapauksesta.
Yksityishenkilönä sinulla on aina 14 päivän peruuttamisoikeus ostaessasi osoitteessa www.computersalg.fi . Avaamattomilla tuotteilla on 90 päivän palautusoikeus.
Peruuttamisoikeus alkaa päivästä, jolloin vastaanotit tuotteen. Jos peruuttamisilmoitus lähetetään 14 päivän sisällä ostospäivästä hyväksytään se myös.

Palautathan tuotteen 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksesta.
Huom - peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä.
Lue lisää meidän kauppaehdoistamme


Kuluttajaoikeudet

Lue lisää


Yleisiä ohjeita reklamaatiotapauksiin osoitteessa ComputerSalg.fi

Kun olet saanut vahvistuksen tästä reklamaatiopyynnöstä ja vastaanottanut palautusnumeron (RMA-numero), tuote on lähetettävä meille osoitteeseemme: Computersalg A/S, Tinvej 7, 4100 Ringsted.

Kun lähetät tuotteen takaisin, kirjoita RMA-numero selvästi pakkauksen ulkopuolella. Huomaathan - ettemme hyväksy postiennakkolähetyksiä, jossa vastaanottaja maksaa lähetyksen, yötoimituksia tai noutopaikkatoimituksia ilman jakelua. Toimituksia ei myöskään ole mahdollista ottaa vastaan juhlapäivinä ja viikonloppuisin.

Seuranta RMA-tapauksesi tilaa on mahdollista seurata Reklamaatiot ja palautukset -sivulla kohdassa "Tarkastele tapaustasi" tai kohdassa "Oma sivu" ja "Näytä käynnissä olevan tapauksen tila".

1. Toimitus ja pakkaus
Computersalg A/S kattaa kohtuulliset lähetyskulut kuluttajien reklamaatiotapauksissa. Helpoin tapa saada toimituksen kulut katettua on pyytää "palautustarraa" ennen tuotteen lähettämistä. ComputerSalg A/S suosittelee lähetyksen perusteellista pakkaamista, mikä on lähettäjän vastuulla. Esimerkiksi irralliset sisäiset komponentit, kuten näytönohjaimet, emolevyt, kiintolevyt ja vastaavat tulee aina lähettää antistaattisessa pussissa - tai kuten ne on vastaanotettu.

ComputerSalg A/S kannustaa myös kaikkien tuotteiden pakkaamista turvallisesti ja sopivaan täytteeseen (esim. kuplamuoviin tai muuhun iskuja vaimentavaan materiaaliin) ja pahvilaatikkoon, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksen aikana.
Huomaa myös, että jos laatikkoa ei ole täytetty kokonaan, joillekin tuotetyypeille voi aiheutua vahinkoa, koska ne voivat päästä heilumaan laatikossa runsaasta täytteestä huolimatta.

2. Reklamaatio-oikeuden käyttäminen
Reklamaatiot on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa vian havaitsemisen jälkeen. Jos reklamaatio tehdään kahden kuukauden kuluessa, valitus on aina tehty kohtuullisessa ajassa. Ensin sinun on tarkistettava, tarjotaanko tuotteellesi suoraa valmistajan tukea, joka kuuluu joidenkin valmistajien tuotteisiin. Jos viallinen tuotteesi kuuluu suoran tuen piiriin, sitä ei tule palauttaa ComputerSalg A/S: lle. Yhteydenotto suoraan valmistajaan tai tämän nimeämään huoltoon nopeuttaa ongelmatilanteen käsittelyä. Ratkaisuna on usein tuotteen vaihto tai korjaus osoitteessasi. Painotamme, että asiakkaana kannustamme sinua antamaan selvityksen tuotteessa ilmenneestä virheestä tai puutteista reklamaation yhteydessä, sillä tämän laiminlyönti voi tarkoittaa prosessin pitkittymistä vianetsinnästä johtuen.

Täysimääräiset PC-järjestelmät, joita Computersalg A/S ei ole koonnut tai asentanut ja joissa vianetsintä on suoritettava, Computersalg A/S veloittaa vianetsintään käytetyn ajan tuntihinnalla 140 € / tunti sis. alv. (vähintään 1 tunti). Reklamaatio-oikeuden piiriin kuuluvat tuotteet, jotka ovat viallisia, vaihdetaan tuntihinnoitteluperusteisesti. Jos et halua ComputerSalg A/S: n vianmääritystä, viallinen tuote on purettava ja toimitettava erikseen.

Computersalg A/S ei ole vastuussa asiakkaan datan menettämisestä, muutoin kuin Suomen lainsäädännössä on kulloinkin määrätty. Siksi Computersalg A/S kannustaa asiakasta tekemään kopion / varmuuskopion kaikista tiedoista. Siltä osin kuin ComputerSalg A/S voi olla vastuussa, vastuu rajoittuu välittömään menetykseen, eikä siten sisällä välillisiä menetyksiä, kuten menetettyjä tuloja, kuljetuskustannuksia, liiketappioita, asennuskustannuksia tai vastaavia.

Tuotteet, jotka eivät kuulu reklamaatio-oikeuden piiriin ja / tai jotka on vastaanotettu ilman asianmukaista pakkausta, pakataan uudelleen ja niistä veloitetaan summa, joka vastaa ComputerSalg A/S: n kustannuksia tarvittavista ja asianmukaisista pakkauksista.

Hyvitämme kohtuulliset toimituskulut, joita sinulla saattaa olla tuotteen lähettämisen yhteydessä, kun reklamaatio on perusteltu. Suosittelemme kuitenkin, että otat meihin yhteyttä, jotta voimme lähettää sinulle palautuskortin ja maksaa siten kuljetuksen etukäteen.

3. Palautetut tuotteet, jotka eivät sisällä vikoja
Kun toimitat viallisia tai virheellisiä tavaroita Computersalg A/S:lle mutta määrittelemiäsi ja ilmoittamiasi vikoja tai vaurioita ei löydy (tai takuu / reklamaatio-oikeus ei kata vikaa), palautamme tavarat sinulle, ja joissakin tapauksissa tarkastus- tai käsittelymaksu saatetaan veloittaa. Maksu on 140 € per tunti sis. alv, laskutus vähintään 1 tunti. Tarkastusmaksu lasketaan testauksen ja vianetsinnän aikana käytetyn ajan perusteella. Asiakkaaseen otetaan aina yhteyttä, ennen kuin tuote lähetetään takaisin laskulla.

4. PERUUTTAMISOIKEUS
Huom. - peruutusoikeus ei koske yritysostoksia.

Kuluttajana sinulla on aina 14 päivän peruutusoikeus tehdessäsi ostoksia osoitteessa www.computersalg.fi. Voit peruuttaa ostoksen ilmoittamalla 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, että haluat peruuttaa ostoksesi. Ilmoitus on tehtävä osoitteessa sales@computersalg.fi tai puhelimitse, voit vaihtoehtoisesti käyttää myös standardimuotoista peruutuslomaketta. Viestistäsi tulee käydä selväksi, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Peruuttamisoikeus alkaa päivästä, jona vastaanotat tuotteen, ja kestää siihen päivään, jona se lähetetään tai palautetaan.
Pyydämme sinua palauttamaan tuotteen 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä. Avaamattomalla tuotteella on 90 päivän palautusoikeus.

Palautuslähetys
Kun käytät peruuttamisoikeuttasi, sinun on vastattava tuotteen palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista, kuten palautusrahdin kuluista.
Joitakin tuotetyyppejä ei voida palauttaa normaalilla kuljetustavalla. Näitä ovat esimerkiksi suurikokoiset tulostimet tai vastaavat yli 30 kg painavat tuotteet. Tällöin ComputerSalg A/S voi ottaa yhteyttä johonkin kumppaneistamme, esimerkiksi huolitsijaan tai erikoiskuljetukseen tuotteen palauttamiseksi. Lähetyskustannukset kuitenkin vähennetään tuotteen arvosta palautettaessa summa asiakkaalle, ja niiden odotetaan olevan enintään 200 €.
Jos olet ostanut useita tuotteita yhdessä tilauksessa ja palautat vain osan ostoksestasi, emme palauta alkuperäisen tilauksen toimituskuluja.
Huomaa, että olet vastuussa tuotteen toimituksesta sekä asianmukaisesta pakkauksesta.

Palautusprosessi nopeutuu, jos sähköinen RMA-palautuslomake täytetään ja liitetään tuotteen palautuslähetykseen, ja jos liitteenä on muita asiaankuuluvia tietoja, kuten kopio laskusta tai tilauksen vahvistus, rekisteröinti- ja tilinumero tai mahdollisesti kopio aiemmasta kirjeenvaihdosta jne. RMA-lomakkeen täyttö ei kuitenkaan ole vaatimus palautuksen tekemiseksi.

Tuotteen kunto, kun lähetät sen takaisin.
Olet vastuussa tuotteen arvon heikkenemisestä, joka johtuu muusta kuin välttämättömästä käsittelystä tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimintatavan määrittämiseksi. Toisin sanoen - voit kokeilla tuotetta samalla tavalla kuin voisit kokeilla sitä fyysisessäkin myymälässä.

Jos tuotetta on kokeiltu yllä kuvatun lisäksi muulla tavoin, katsomme sen käytetyksi, mikä tarkoittaa, että peruuttaessasi ostoksen saat takaisin vain osan tai et mitään ostoksesi summasta, tuotteen kaupallisesta arvosta riippuen.
Tämä arvon lasku arvioidaan ComputerSalg A/S:lla.
Arvonalentumisen tapahtuessa tämä summa vähennetään hyvityksestä.
Arvonalentuminen arvioidaan, jos tuote palautetaan käytetyssä ja heikentyneessä kunnossa siten, että sitä ei voida myydä uutena. ComputersSalg A/S arvioi arvonalenemisen suuruuden ja palaa sinulle ennen palautussumman hyvitystä.

Saadaksesi koko ostosumman takaisin voit tehdä saman kuin fyysisessä myymälässä. Voit kokeilla tuotetta, mutta et ottaa sitä todelliseen käyttöön. Tuotteen on oltava vaurioitumaton, ilman kulumisen merkkejä, naarmuja ja puhdas sekä siistissä kunnossa, jos haluat varmistaa, että saat koko ostosummasi takaisin. Olethan siksi varovainen, kun purat tuotteen pakkauksesta, älä poista suojakalvoa / muovia tms. Varo, ettet tee naarmuja tai jälkiä. Tuotteen pitäisi näyttää samalta kuin voit odottaa täysin uuden tuotteen näyttävän - lyhyesti sanottuna samalta kuin saadessasi tuotteen.
Kun ostat tuotteita tuoteryhmissä, joissa pakkaus muodostaa merkittävän osan uuden tuotteen arvosta, ehjä alkuperäinen pakkaus on aina merkittävä osa tuotteen kokonaisarvoa. Siksi pakkaus on aina palautettava mainittujen tuoteryhmien mukana (tietokoneet, tulostimet, verkkolaitteet, hifilaitteet, kamera, videokamera, skannerit, radio, TV, videolaitteet, GPS-laitteet, pelikonsolit ja itsenäiset laitteistot), jotta voit saada koko ostohinnan takaisin.

Terveys- tai hygieniatuotteita tai muita palautukseen sopimattomia tuotteita ei voida palauttaa, jos niitä on käytetty. Tavarat on mahdollista tutkia käyttämättä niitä. Tämä koskee mm. tuotteita, jotka ovat olleet kosketuksissa elintarvikkeiden, ihon, hiusten tai vastaavien kanssa.

Ohjelmistojen, ääni- / videotallenteiden, värikasettien / mustepatruunoiden ja kaapeleiden sinettiä EI saa rikkoa, jos peruutusoikeus halutaan säilyttää. Tämän tyyppiset tavarat katsotaan käyttöönotetuiksi, jos läpipainopakkaus on rikki, mikä johtaa tuotteen myyntiarvon heikkenemiseen. Siksi on tärkeää, että päätät joko pitää tuotteen tai peruuttaa ostoksen ennen läpipainopakkauksen rikkomista. Tavarat on mahdollista tutkia rikkomatta läpipainopakkausta.

Tuotteet voidaan palauttaa seuraavaan osoitteeseen: ComputerSalg A/S, Tinvej 7, 4100 Ringsted

Pakkaus ja vastuu palautuslähetyksestä
Huomaa - emme hyväksy postilähetyksiä postiennakolla tai ilman jakelua. ComputerSalg A/S vaatii perusteellista pakkaamista lähetettäessä, koska tämä on lähettäjän vastuulla. Esimerkiksi irralliset sisäiset komponentit, kuten näytönohjaimet, emolevyt, kiintolevyt ja vastaavat, tulee aina lähettää antistaattisessa pussissa - tai kuten ne on vastaanotettu.

ComputerSalg A/S kannustaa myös kaikkien tuotteiden pakkaamista turvallisesti sopivaan täytteeseen (esim. kuplamuoviin tai muuhun iskuja vaimentavaan materiaaliin) ja pahvilaatikkoon, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksen aikana.

Huomaa myös, että jos laatikkoa ei ole täytetty kokonaan, joillekin tuotetyypeille voi aiheutua vahinkoa, koska ne voivat päästä heilumaan laatikossa runsaasta täytteestä huolimatta.

Asiakkaan vastuulla on, että tuote palautuu turvallisesti ComputerSalgille.

Voit peruuttaa kaupan myös kieltäytymällä vastaanottamasta tuotetta kuljetuksesta. Vaadimme kuitenkin, että ilmoitat tästä meille. Muussa tapauksessa menettely pidentää peruutuksen käsittelyaikaa.

Voit myös palauttaa tuotteen meille liittämällä mukaan täytetyn standardimuotoisen peruutuslomakkeen sekä kopion laskusta ja tiedot pankkitilisi IBAN-tilinumerosta ja pankin BIC/SWIFT tunnuksesta.

Summan hyvitys
Jos kadut ostostasi, saat tietysti takaisin meille maksamasi summan. Jos olet vastuussa arvonalentumisesta, tämä summa vähennetään palautussummasta. Jos käytät peruuttamisoikeuttasi, hyvitämme kaikki sinulta saadut maksut, mukaan lukien toimituskulut ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona saamme ilmoituksen päätöksestäsi peruuttaa tämä sopimus (emme kuitenkaan hyvitä lisäkustannuksia, jotka johtuvat itse valitsemastasi muusta toimitustavasta kuin tarjoamastamme halvimmasta tavallisesta toimitustavasta). Summa palautetaan pääsääntöisesti samalle maksukortille, jolla ostoksesi tehtiin. Jos tämä ei ole mahdollista, summa voidaan palauttaa pankkitilillesi.
Siksi on tärkeää, että ilmoitat meille pankkisi BIC/SWIFT -tunnuksen ja tilinumerosi.

5. ERITYISSÄÄNÖKSET ELINKEINONHARJOITTAJILLE
Elinkeinonharjoittajien myyntiehtoihin viitataan kaupallisina ostoina, ja ne noudattavat pääsääntöisesti kauppalakia.
Elinkeinonharjoittajille ei ole peruuttamisoikeutta.
Alkuperäisen laskupäivän jälkeen valitusoikeus on yhden vuoden lukuunottamatta kuluvia osia, kuten paristoja, väriaine- ja mustepatruunoita jne., joissa valitusoikeus myönnetään vain kuudelle kuukaudelle, ellei kirjallisesti toisin sovita.
Vaihto tai korjaus ei aiheuta uutta yhden vuoden takuuaikaa. Reklamaatiotapauksissa ostaja vastaa tuotteen palauttamisesta ComputerSalgille tai valmistajan huoltoon.

Vialliset tuotteet korjataan, jos mahdollista

;