Tämä toiminto vaatii sisäänkirjautumisen. Luo käyttäjä ja voit käyttää listojamme esim. säännöllisiä ostoksia ja toivelistoja varten Luo käyttäjä Kirjaudu
Kirjoittajan mukaan lasten lähestymistapa maailmaan ja sen ymmärtäminen on esteettistä - ja perustavanlaatuista kaikelle muulle, mitä he oppivat, kuten sosiaaliselle vuorovaikutukselle, kielen kehitykselle ja ennen kaikkea lasten minäkäsityksen kehittymiselle
Kirjassa Alice Kjær osoittaa, miten kasvattajat ja muut tahot voivat suunnitella päiväkodin oppimisympäristön niin, että se edistää lasten oppimista ja tukee heidän uppoutumistaan ja ihmettelyään maailmasta.
Estetiikan käsite on perinteisesti sidottu taiteeseen ja taiteellisiin ilmaisumuotoihin, kuten laulamiseen, tanssimiseen ja piirtämiseen. Sen sijaan kirjassa tarkastellaan esteettistä käytäntöä ja esteettisiä oppimisprosesseja asiana, joka tapahtuu kaikkialla, kun 1-6-vuotiaat lapset kokevat ja käsittelevät arkipäivän tilanteita aistikokemusten kautta. Kyse on siis esteettisen oppimisympäristön sisällyttämisestä päiväkotiin, jotta lapset voivat ymmärtää ja luoda merkityksiä ympäröivälle maailmalle.
Kirjassa selitetään sekä teoriaa esteettisistä oppimisprosesseista 1-6-vuotiaiden lasten kanssa että sitä, miten pedagogisessa käytännössä voidaan havainnoida, tukea ja järjestää esteettistä lasten ympäristöä laajentamalla aistikokemusten mahdollisuuksia. Teoria ja käytäntö kytkeytyvät tiiviisti toisiinsa koko kirjan ajan, jolloin esteettinen käytäntö suhteutetaan päivähoidon kuuden uudistetun opetussuunnitelman teemojen (2017) didaktiikkaan ja kasvatukseen ja käytetään monenlaisia esimerkkejä lasten arjesta.
Kirja on opettajankoulutuksen peruskirja, ja sitä voidaan käyttää päiväkotipedagogiikan moduulissa, yhteisellä kurssilla ja opiskelijoiden harjoittelussa inspiraationa esteettis-sensuaaliselle harjoittelulle lasten kanssa. Se on merkityksellinen myös käytännön opettajille, joille se voi tarjota inspiraatiota päivittäiseen työskentelyyn lasten kanssa päiväkodeissa ja lastentarhoissa, ja tietenkin täydennyskoulutuksessa ja kursseilla, jotka käsittelevät estetiikkaa pienten lasten kanssa
Alice Kjær on opettaja, kirjailija, luennoitsija ja ulkoinen tarkastaja opettajankoulutuslaitoksessa. Hän on aiemmin julkaissut kirjan "Projektarbejde i daginstitutionen - fra fascination til fordybelse" (2010) ja kirjoittanut useita ammatillisia artikkeleita. Hän työskentelee tällä hetkellä Tiziana-lapsikodissa Aalborgissa.
Undertitel
aistit, oleminen ja oppiminen päivähoidon opetussuunnitelmassa
Forfatter
Alice Kjær
Sprog
Englanti
Sideantal
173
Indbinding
Vihko
Søgeord
aistihavainnot, Daniel Stern, minuuden kehitys, oppimissuunnitelmat, oppiminen päiväkodissa, oppiminen päiväkodissa, maailman ymmärtäminen, varhaiskasvatus
Udgave
1
Forlag
Frydenlund Akateeminen
Tema gruppe(r)
Kasvatus,Pedagogiikka,Pikkulapset: aistit
ISBN10
8771183590
ISBN13
9788771183597
Löydämme tuotteen järjestelmästämme helposti seuraavalla tuotenumerolla
SKU:
9788771183597
EAN:
9788771183597
Miksi samalla tuotteella on monta eri tuotesivua tai tuotenumeroa?
Valmistajat usein julkaisevat saman tuotteen monella eri tuotenumerolla. Usein eroa on vain pakkauksessa. Eri tuotepakkaus saattaa olla suunniteltu eri valtioille.
Yritämme parhaamme mukaan laittaa samat tuotteet saman tuotenumeron alle, mutta joskus sama tuote on eri tuotenumeroilla sivullamme.