Ledelseskrise i konkurrencestaten | Lars Bo Kaspersen;Jan Nørgaard Knudsen | Kieli: Tanska
FBAC4895-B52C-4E03-B099-A6A8F8B8017B Created with sketchtool. 706D6907-81E1-46A2-B8F9-7B702A1EF2C7 Created with sketchtool. 6A870209-E7F5-44F5-A66F-09E20C85A0DC Created with sketchtool. 0BB04D6C-A9AB-4913-BF4F-5A23954E68E1 Created with sketchtool. 501E26C7-66C1-4DAA-B740-6CFAF55A1B39 Created with sketchtool. C105F7D3-D5EE-43C9-9EE8-05CC42B296D4 Created with sketchtool. D94689D8-7CBB-41C8-AC06-F79D81FF82D5 Created with sketchtool. DA4C7ED9-2512-4D52-94F0-92800F2A6E04 Created with sketchtool. 42E133FD-828F-4CF4-A0BF-560014487A57 Created with sketchtool. F52D9745-4BFD-4506-BEEF-630FD09EF2D9 Created with sketchtool.
Kieli: Tanska
Etävarastossa
Tuotetta on etävarastossamme, toimitusaika noin 5-6 työpäivää. Lisätietoja

Kuljetus 10,04 - Budbee - Laatikko - Valitse itse mikä laatikko.

Toimituskulut on laskettu vastaanottajan postinumeron perusteella: - Vaihda postinumero
Syötä postinumero toimitusta varten: Tallenna
Katso kuljetusvaihtoehdot
Budbee Laatikko - Nouda valitsemastasi laatikosta!10,04
Bring - Toimitus huoltopisteeseen10,04
Bring - Kotiinkuljetus -arkisin.20,08
EUR 31,46
ilman ALV 25,07
Kokonaishinta sis. toimitus 41,50
Kylmän sodan päättyminen, kiihtyvä kansainvälistyminen ja EU:n kehittyminen ovat tuoneet Tanskan hyvinvointivaltiolle useita uusia olosuhteita ja haasteita. Joidenkin tarkkailijoiden mukaan hyvinvointivaltio on muuttunut viimeisten 20-25 vuoden aikana kilpailukykyiseksi valtioksi, jossa kysymys Tanskan kilpailukyvyn lisäämisestä on keskeistä hyvinvointivaltion selviytymisen kannalta. Näillä muutosprosesseilla on vaikutuksia myös maan poliittiseen ja hallinnolliseen johtamiseen, ja siksi julkisen sektorin johtaminen on noussut keskeiseen asemaan, sillä se on monien mielestä avain hyvinvointivaltion kehittämiseen ja selviytymiseen.

Hallintotapaa koskeva keskustelu on jakanut mielipiteitä: jotkut ovat korostaneet ylhäältä alaspäin suuntautuvan hallinnon ja julkisen sektorin taloudellisten kannustinrakenteiden kielteisiä seurauksia (usein uuden julkishallinnon kritiikkinä), kun taas toiset ovat korostaneet paremman ja kattavamman julkishallinnon tarvetta julkisten resurssien järkevän käytön varmistamiseksi.

Kysymys on kuitenkin siitä, mitä julkinen johtaminen ylipäätään on ja mitä se voi tehdä ja vastaavatko käytetyt johtamisvälineet nykyistä julkista sektoria. Tanskan valtionhallinnon perustamisesta lähtien, hyvinvointivaltion kehittymisen kautta aina nykypäivään asti julkisen sektorin rooli ja kansalaisten odotukset ovat muuttuneet merkittävästi. Tämä asettaa erilaisia vaatimuksia julkisen sektorin johtamiselle, ja tässä kirjassa esitetäänkin "sisällöllisen johtamisen" puolesta, joka ei koostu pelkästään taloudellisesta kehysjohtamisesta, vaan jossa otetaan suurelta osin huomioon myös julkisen sektorin tarjoamien monien palvelujen luonne ja johon liittyy julkisen sektorin työntekijöiden henkilökohtainen sitoutuminen.

Jos hyvinvointia ja tehokkuutta halutaan parantaa julkisella sektorilla, ei ainoastaan johtamisen vaan myös johdon strategiakäytön on muututtava. Kirja tarjoaa julkiselta sektorilta saatujen konkreettisten esimerkkien ja strategiateorian avulla näkemyksen siitä, miten sisällöllinen johtaminen ja strategiatyö voidaan yhdistää käytännössä.

Lars Bo Kaspersen on Kööpenhaminan yliopiston valtiotieteiden laitoksen professori ja osastopäällikkö.

Jan Nørgaard on valtiotieteiden maisteri, organisaatiostrategi ja Cairos-konsulttiyrityksen perustaja.