Kestävät lapset | Per Schultz Jørgensen | Kieli: Tanska
FBAC4895-B52C-4E03-B099-A6A8F8B8017B Created with sketchtool. 706D6907-81E1-46A2-B8F9-7B702A1EF2C7 Created with sketchtool. 6A870209-E7F5-44F5-A66F-09E20C85A0DC Created with sketchtool. 0BB04D6C-A9AB-4913-BF4F-5A23954E68E1 Created with sketchtool. 501E26C7-66C1-4DAA-B740-6CFAF55A1B39 Created with sketchtool. C105F7D3-D5EE-43C9-9EE8-05CC42B296D4 Created with sketchtool. D94689D8-7CBB-41C8-AC06-F79D81FF82D5 Created with sketchtool. DA4C7ED9-2512-4D52-94F0-92800F2A6E04 Created with sketchtool. 42E133FD-828F-4CF4-A0BF-560014487A57 Created with sketchtool. F52D9745-4BFD-4506-BEEF-630FD09EF2D9 Created with sketchtool.
Kieli: Tanska
Etävarastossa
Tuotetta on etävarastossamme, toimitusaika noin 5-6 työpäivää. Lisätietoja

Kuljetus Bring -palvelupisteeseen 9,92 €

Katso kuljetusvaihtoehdot
Bring - Toimitus huoltopisteeseen9,92
Bring - Kotiinkuljetus -arkisin.24,80
EUR 30,54
ilman ALV 24,63
Kokonaishinta sis. toimitus 40,46
Vaikka lapset selviytyvät nykyään monista asioista, heiltä puuttuu usein keskittymiskykyä ja itsehillintää, rohkeutta kohdata pieniä haasteita ja ymmärrystä omasta roolistaan yhteisössä. Kaikki nämä ominaisuudet liittyvät resilienssiin. Resilienssi opitaan lapsuudessa, ja resilientti luonne on tärkeä silloin, kun lapset joutuvat nuorena ja aikuisena muokkaamaan omaa elämäänsä ja löytämään rohkeutta ottaa omia asemiaan


Lapset menestyvät parhaiten, kun he pystyvät selviytymään vaikeista tilanteista ja voittamaan tappion. Siksi vanhempien, kasvattajien ja opettajien on uskallettava haastaa ja motivoida lapsia menemään hieman pidemmälle kuin he luulivat olevansa kykeneviä. Samalla lapsia on autettava käsittelemään haavoittuvia ja vaikeita tunteita. Jämäkkyys ei ole haavoittuvuuden vastakohta, päinvastoin.


Per Schultz Jørgensen tarkastelee suuren oivalluksen ja vaikuttavien esimerkkien avulla resilienssin käsitteen erilaisia psykologisia ja pedagogisia näkökohtia. Teoreettista perustaa täydentävät konkreettiset menetelmät siitä, miten lasten resilienssiä voidaan kehittää perheessä, päiväkodissa ja koulussa - sekä vahvoilla lapsilla, jotka pärjäävät hyvin, että haastavilla lapsilla, jotka kamppailevat enemmän elämän kanssa.


PER SCHULTZ JØRGENSEN on psykologi, tohtori ja sosiaalipsykologian emeritusprofessori. Yhtenä maan kokeneimmista perhe-elämän ja lapsipsykologian tutkijoista hän on vuosikymmenien ajan auttanut vanhempia, kasvattajia ja poliitikkoja ymmärtämään paremmin lasten hyvinvointia ja olosuhteita. Vuosina 1993-2001 hän oli Lasten neuvoston jäsen ja sitten puheenjohtaja, ja vuonna 2015 hän sai UNICEFin palkinnon monivuotisesta työstään. Hän on kirjoittanut useita artikkeleita ja kirjoja, joista viimeisimmät ovat "Vahvista lapsesi luonteenlaatua" (2014) ja "Silta toisen ihmisen luo" (2016).