Tämä toiminto vaatii sisäänkirjautumisen. Luo käyttäjä ja voit käyttää listojamme esim. säännöllisiä ostoksia ja toivelistoja varten Luo käyttäjä Kirjaudu
Kiusaaminen ja huono hyvinvointi on vakava ongelma monille koululaisille. Joidenkin viimeisimpien lukujen mukaan 7-13 prosenttia tanskalaisista lapsista kokee kiusaamista. Viimeaikaiset tutkimukset kuitenkin osoittavat, että kiusaaminen ei ole yksittäisten lasten ja heidän persoonallisuuksiensa aiheuttama ongelma, vaan kyse on sosiaalisista prosesseista ja monimutkaisesta ryhmädynamiikasta tuhoisassa kulttuurissa. Tämä ei helpota opettajien ja kasvattajien työtä kiusaamisen ehkäisemisessä ja siihen puuttumisessa. Sillä mitä etsiä, kun on nähtävä läpi tuhoisan kulttuurin? Ja miten puuttua ryhmädynamiikkaan niin, että sillä todella on merkitystä?
Bullying Patterns and Power Struggles tarjoaa perusteellisen johdannon siihen, miten kiusaaminen ilmiönä voidaan ymmärtää, sekä kattavan näkemyksen siitä, miten usein käytetyt kiusaamisen vastaiset toimenpiteet, kuten ryhmäkeskustelut tai "hyvä tuoli", voivat joskus olla haitallisia. Kirjassa selitetään myös niin sanottua positiointiteoriaa, joka soveltuu hyvin siihen, että saadaan käsitys vallasta keskusteluissa. Lopuksi esitellään analyyttinen toimintamalli, jota voidaan käyttää sekä ennaltaehkäisevästi että interventiivisesti työssä, jonka tavoitteena on vähentää kiusaamista tanskalaisten koululaisten keskuudessa.
Kiusaamismallit ja valtataistelut -kirjan esimerkit ovat peräisin kouluista, mutta sen kohdat ja suositukset ovat merkityksellisiä myös muissa yhteyksissä, joissa tehdään kiusaamisen vastaista työtä, kuten päiväkodeissa ja nuorisokasvatuksessa. Kirja on siis suunnattu sekä opettaja- ja yliopisto-opiskelijoille että opettajille, kasvattajille, koulujen johtajille ja muille, jotka ovat kiinnostuneita kiusaamisen ymmärtämisestä ja vähentämisestä.
Stine Kaplan Jørgensen on valmistunut Roskilden yliopistokeskuksesta ja väitellyt tohtoriksi Aarhusin yliopiston DPU:sta. Hän työskentelee tällä hetkellä luennoitsijana Kööpenhaminan yliopistokorkeakoulun opettajankoulutuksen laitoksella.
Undertitel
Koulukiusaamiseen puuttuminen
Forfatter
Stine Kaplan Jørgensen
Sprog
Englanti
Sideantal
256
Indbinding
Vihko
Udgave
1
Forlag
Gyldendal
Tema gruppe(r)
Koulutus. Pedagogiikka
ISBN10
8741269214
ISBN13
9788741269214
Löydämme tuotteen järjestelmästämme helposti seuraavalla tuotenumerolla
SKU:
9788741269214
EAN:
9788741269214
Miksi samalla tuotteella on monta eri tuotesivua tai tuotenumeroa?
Valmistajat usein julkaisevat saman tuotteen monella eri tuotenumerolla. Usein eroa on vain pakkauksessa. Eri tuotepakkaus saattaa olla suunniteltu eri valtioille.
Yritämme parhaamme mukaan laittaa samat tuotteet saman tuotenumeron alle, mutta joskus sama tuote on eri tuotenumeroilla sivullamme.