Mobbemønstre og magtkampe | Stine Kaplan Jørgensen | Kieli: Tanska
FBAC4895-B52C-4E03-B099-A6A8F8B8017B Created with sketchtool. 706D6907-81E1-46A2-B8F9-7B702A1EF2C7 Created with sketchtool. 6A870209-E7F5-44F5-A66F-09E20C85A0DC Created with sketchtool. 0BB04D6C-A9AB-4913-BF4F-5A23954E68E1 Created with sketchtool. 501E26C7-66C1-4DAA-B740-6CFAF55A1B39 Created with sketchtool. C105F7D3-D5EE-43C9-9EE8-05CC42B296D4 Created with sketchtool. D94689D8-7CBB-41C8-AC06-F79D81FF82D5 Created with sketchtool. DA4C7ED9-2512-4D52-94F0-92800F2A6E04 Created with sketchtool. 42E133FD-828F-4CF4-A0BF-560014487A57 Created with sketchtool. F52D9745-4BFD-4506-BEEF-630FD09EF2D9 Created with sketchtool.
Kieli: Tanska
Etävarastossa
Tuotetta on etävarastossamme, toimitusaika noin 5-6 työpäivää. Lisätietoja

Kuljetus 10,04 - Budbee - Laatikko - Valitse itse mikä laatikko.

Toimituskulut on laskettu vastaanottajan postinumeron perusteella: - Vaihda postinumero
Syötä postinumero toimitusta varten: Tallenna
Katso kuljetusvaihtoehdot
Budbee Laatikko - Nouda valitsemastasi laatikosta!10,04
Bring - Toimitus huoltopisteeseen10,04
Bring - Kotiinkuljetus -arkisin.20,08
EUR 33,32
ilman ALV 26,55
Kokonaishinta sis. toimitus 43,36
Kiusaaminen ja huono hyvinvointi on vakava ongelma monille koululaisille. Joidenkin viimeisimpien lukujen mukaan 7-13 prosenttia tanskalaisista lapsista kokee kiusaamista. Viimeaikaiset tutkimukset kuitenkin osoittavat, että kiusaaminen ei ole yksittäisten lasten ja heidän persoonallisuuksiensa aiheuttama ongelma, vaan kyse on sosiaalisista prosesseista ja monimutkaisesta ryhmädynamiikasta tuhoisassa kulttuurissa. Tämä ei helpota opettajien ja kasvattajien työtä kiusaamisen ehkäisemisessä ja siihen puuttumisessa. Sillä mitä etsiä, kun on nähtävä läpi tuhoisan kulttuurin? Ja miten puuttua ryhmädynamiikkaan niin, että sillä todella on merkitystä?

Bullying Patterns and Power Struggles tarjoaa perusteellisen johdannon siihen, miten kiusaaminen ilmiönä voidaan ymmärtää, sekä kattavan näkemyksen siitä, miten usein käytetyt kiusaamisen vastaiset toimenpiteet, kuten ryhmäkeskustelut tai "hyvä tuoli", voivat joskus olla haitallisia. Kirjassa selitetään myös niin sanottua positiointiteoriaa, joka soveltuu hyvin siihen, että saadaan käsitys vallasta keskusteluissa. Lopuksi esitellään analyyttinen toimintamalli, jota voidaan käyttää sekä ennaltaehkäisevästi että interventiivisesti työssä, jonka tavoitteena on vähentää kiusaamista tanskalaisten koululaisten keskuudessa.

Kiusaamismallit ja valtataistelut -kirjan esimerkit ovat peräisin kouluista, mutta sen kohdat ja suositukset ovat merkityksellisiä myös muissa yhteyksissä, joissa tehdään kiusaamisen vastaista työtä, kuten päiväkodeissa ja nuorisokasvatuksessa. Kirja on siis suunnattu sekä opettaja- ja yliopisto-opiskelijoille että opettajille, kasvattajille, koulujen johtajille ja muille, jotka ovat kiinnostuneita kiusaamisen ymmärtämisestä ja vähentämisestä.

Stine Kaplan Jørgensen on valmistunut Roskilden yliopistokeskuksesta ja väitellyt tohtoriksi Aarhusin yliopiston DPU:sta. Hän työskentelee tällä hetkellä luennoitsijana Kööpenhaminan yliopistokorkeakoulun opettajankoulutuksen laitoksella.